Maria Rodés canta copla. En la seva nova aventura discogràfica es despulla de prejudicis cap a un gènere que la barcelonina situa en un context inèdit.
El lament i la pena són omnipresents en la cançó espanyola, són ancestrals motors creatius en la cultura popular i la Maria els ha reconegut com a vincles amb la seva pròpia creació. La copla reconcilia la Maria amb si mateixa i això la fa decidir a cantar copla. En aquest projecte conjuga una senzilla instrumentació amb delicades i suggerents interpretacions vocals amb uns arranjaments subtils als que ja ens té acostumats la Maria Rodés i sobre els quals les melodies intactes de cançons com El día que nací yo o Tengo miedo adquireixen una identitat que va més enllà del temps i la estètica i ens impedeix parlar de lo clàssic o lo modern.
JazzMachin. Antonio Machín forma part de la memòria sonora d´aquest país. Les seves cançons i boleros formen part d´una mena de testament col•lectiu que pocs han gosat abordar i reconstruir. És a partir d´aquest respecte i admiració, cap al mateix Machín i als records d´uns anys difícils, que una formació jazzística ( integrada per Celeste Alías, Santi careta, David Soler i oriol Roca) decideix donar forma a un concert que remourà el so de les nostres ànimes. Des de la sonoritat més profunda dels boleros, amb un treball jazzístic de màxima qualitat i el joc electrònic de so, que converteix el concert en una experiència emotiva, sorprenent i exclusiva.