Cronica: Edi Pou // Fotos: Ramon Feliu
Arrenca l’Interludi de Calonge amb exit de public i classics renovats Tret de sortida del Festival Interludi 2014 amb dues grans veus femenines del nostre pais: Maria Rodes i Celeste Alias. Davant d’un pati del Castell de Calonge ple, les dues artistes han ofert un repertori aparentment classic, pero totalment renovat i innovador.
La primera en actuar ha sigut Maria Rodes, presentant el seu nou disc “Maria canta copla”: un conjunt d’exits de cantaoras i cupletistes d’altres epoques que, passats pel filtre de la dolca veu de Rodes i dels arranjaments d’una jove i afinada banda, es rejoveneixen i cobren una nova vida, mes propera al pop d’autor. No han faltat cancons com ara “Agua que no has de beber” de Sara Montiel, “Tengo miedo” de Rocio Jurado, o “Pena penita pena” de Lola Flores, celebrada i cantada pel public assistent. Rodes ha combinat aquestes versions amb cancons propies de discos anteriors: “Mirall” i “Una forma de hablar” han demostrat el domini de la veu que te la jove cantant catalana.
El segon plat de la vetllada tambe es basava en classics renovats: el projecte Jazzmachin agafa el repertori d’Antonio Machin i el converteix en peces de jazz, elegants, complexes i potents. La veu de Celeste Alias ha brillat envoltada dels riffs de Santi Careta (guitarra), les atmosferes de David Soler (guitarra i pedal steel) i els ritmes impossibles d’Oriol Roca (bateria). Quatre grans musics que es mouen a gust en els limits estilistics, capacos de fer vibrar els amants del jazz i alhora els nostalgics de Machin (sentint els cantics a platea, n’eren molts).
L’Interludi compta amb cinc vetllades mes durant aquest estiu: el Castell de Calonge encara ha d’acollir propostes tan variades com Mishima, Standstill, Pascal Comelade & Pau Riba o La Principal de la Bisbal. La propera nit sera el dissabte 26 de juliol, amb Roger Mas i Judith Neddermann.